Praha 13
Bezplatná linka 800 130 000

Závěrečný protokol urbanistické studie Zličín – Sobín

21. 06. 2000
Zastupitelstvo
Číslo jednání: 12
Číslo usnesení: UZ 224/2000

I. bere na vědomí


vyhodnocení urbanistické studie Zličín – Sobín Útvarem rozvoje hl. m. Prahy v  předloženém znění:





  1. “Přestavba zahrádkářské osady (při ul. Jeremiášova):


  2. Návrh přestavby zahrádkové osady na rodinné domy je řešen v  souladu s  ÚPn hl. m. Prahy.


    Problematický je však návrh komunikačního řešení, šířka současného uličního prostoru dosahuje pouze 4,5 – 6,0 m. Navržené uliční čáry zástavby je tedy třeba upravit tak, aby dostavba rodinných domů nebránila rozšíření uličního prostoru. Šířky komunikací je nutné prověřit v  koordinaci s  návrhem


    inženýrských sítí. Maximální výšku zástavby je možné zvýšit z  navrhovaných 2 NP na 2 NP + podkroví.




  3. Areál Pronto plus:


  4. Návrh US řeší možnou úpravu stávajícího areálu v  souladu s  projednanou a schválenou připomínkou k  ÚPn hl. m. Prahy. Zákres územního systému ekologické stability (ÚSES) však chybně zasahuje do funkční plochy SVO – smíšené území obchodu a služeb.


    Pro uvedenou lokalitu lze převzít návrh US s  tím, že trasa ÚSES nesmí zasahovat do funkční plochy SVO. Navrženou výšku zástavby je možné zvýšit na 2 NP s ohledem na realizované stavby.




  5. Revitalizace údolí Motolského potoka včetně výstavby sportovního zařízení:


  6. US řeší revitalizaci údolí Motolského potoka a přiznává mu budoucí rekreační funkci.


    Návrh pěších a cyklistických cest, zahrnující i podchod pod železniční tratí a vlečkou do depa metra, je zajímavý – ve výkrese funkčního využití však téměř nečitelný. Pro údolí Motolského potoka je nutné převzít z  US systém pěších cest včetně námětů na podchod pod železnicí i vlečkou do depa metra.


    Zajímavý je návrh dopravního napojení sportovního areálu od ulice Na Radosti. Vlastní návrh sportovního areálu je pouze ilustrativní. Konkrétní řešení bude nutné variantně ověřit dle případného investorského zájmu.


    Návrh využití území sloužící oddechu (SO 1,5) je zakreslen zcela schematicky, kopíruje vymezení ploch z  územního plánu. Konkrétní řešení sportovního areálu bude nutné variantně ověřit dle případného investorského zájmu.


    Plocha vodní nádrže při ulicích Vstavačová a Pod Zličínem není zakreslena přesně.




  7. Lokalita u Bílého Beránka : návrh dostavby jižní fronty ul. Plzeňská a Na Radosti navazuje na realizované nároží u Bílého Beránka. US respektuje bezpečnostní pásmo VTL plynovodu, trasa ÚSES je však zakreslena chybně. Vzhledem k  izolované poloze lze připustit i vyšší zástavbu než navrhuje US a hranici zástavby posunout jižněji směrem k  železnici. Problematický je návrh uliční čáry. Parkoviště, která je nutno do této lokality navrhnout, lze řešit variantně.



5) Zpracovatel uvádí odlišné řešení oproti ÚPn hl. m. Prahy v  následujících


lokalitách :




  1. u areálu Pronto plus, při ulici Jeremiášova, je změněna trasa ÚSES – v  další


  2. projektové přípravě je nutno respektovat platný ÚPn hl. m. Prahy.



  3. rozšíření plochy SVO na stávající areál Pronto plus při ulici Jeremiášova. Rozšíření je v  souladu s  platným územním plánem.



  4. variantní námět na řešení zahrádkářské osady při ulici Jeremiášova – je dokumentovaný pouze skicou. Předložené variantní řešení obsahuje požadavek na změnu funkčního využití některých pozemků při ulici Jeremiášova z  obytného území na zeleň. Tento požadavek je nereálný, což se projevilo při projednávání trasy ÚSES vedené v  návrhu ÚPn touto lokalitou.


Další zástavba, při retenční nádrži směrem na západ za ochranným pásmem


elektrického vedení, odporuje schváleného ÚPn hl. m. Prahy.



Hladina retenční nádrže je zakreslena nepřesně při severozápadním okraji.



 


6) Připomínky MČ Praha 13 z  usnesení č. 094 MZ Praha 13 dne 23. 6. 1999:




  1. MČ Praha 13 požaduje zapojit do studie konkrétní řešení napojení navržených inženýrských sítí na stávající – a to v  lokalitě Pod Zličínem, včetně návrhu financování.


  2. ÚRM: Řešení sítí je zpracováno v  podrobnosti obvyklé pro urbanistické studie včetně


    napojení na stávající sítě. Konkrétní řešení jednotlivých sítí bude obsahem


    další projektové přípravy.


    Návrh financování sítí není součástí urbanistické studie.




  3. při realizaci studie navrhuje tento postup:


  4. I zrevitalizovat Motolský potok


    II dořešit vlastnické vztahy k  pozemkům


    III dořešit inženýrské sítě


    IV dořešit systém komunikací


    ÚRM: Bere na vědomí.


    I uvedeno ve studii


    II – IV konkrétní řešení jednotlivých sítí bude součástí podrobnější projektové přípravy


  5. požaduje vyřešení kolizních míst na ulici Jeremiášova na kříženích s  ulicemi:



  • Rozvadovská spojka a Lýskova



  • Rozvadovská spojka a Bavorská



  • Sárská (Kopanina)



  • příjezdová komunikace ke Scontu


ÚRM: Bere na vědomí. Bude řešeno v  rámci následné projektové přípravy.





  1. požaduje nový příjezd do obchodního areálu Impuls (bývalé Pronto plus) v  případě jeho rozšíření – a to z  křižovatky na ulici Jeremiášova


  2. ÚRM: Bere na vědomí.




  3. požaduje, aby obousměrná komunikace u nově navržených rodinných domků měla profil : chodník min. šíře 1,5 m, vozovka 2 x 3 m.


  4. ÚRM: Bere na vědomí. Uspořádání šířkového profilu závisí na prostorových


    možnostech.




  5. požaduje dopracování prostorového uspořádání inženýrských sítí v  lokalitě Pod Zličínem.


ÚRM: Dopracování prostorového uspořádání může být součástí další projektové


přípravy.”



II. POŽADUJE



aby připomínky Městské části Praha 13 byly dále vedeny v  patrnosti, konzultovány a vznášeny při jednáních s  ÚRM, případně s investory při podrobnější projektové přípravě a při územních a stavebních řízeních



III. PODPORUJE



usnesení MZ MČ Zličín ze dne 15. 5. 2000 – tj. trvat na projednání podrobné územní dokumentace, z  dopravního hlediska, v  lokalitách:




  1. ul. Na Radosti



  2. okolí stanice metra Zličín



  3. řešení komunikace Jeremiášova (napojení ulic Rozvadovská spojka, Lýskova, Sárská a příjezdová komunikace ke Scontu)



  4. mezi ulicemi Strojírenskou a Křivatcovou