Po dobu nouzového stavu bylo možné prokazovat
svou totožnost i osobními doklady, jejichž platnost skončila po 1. březnu 2020.
S koncem nouzového stavu již nejsou
neplatné doklady k prokázání totožnosti uznávány. Zkontrolujte si proto platnost občanského průkazu a cestovního dokladu.
Blíží se období letních prázdnin a dovolených, kdy počet žádostí o
vyhotovení těchto dokladů značně narůstá a prodlužuje se tak čekací doba na
jejich vyřízení.
Úřední hodiny odboru
osobních dokladů a evidence obyvatel jsou:
pondělí, středa (nepřetržitě) 8.00 –
18.00
úterý, čtvrtek, pátek 8.00
– 13.00
– neodkladné záležitosti vyřizujeme výjimečně (po dohodě) i mimo úřední hodiny
– možnost rezervace návštěvy na www.praha13.cz
→ Jak si zařídit → Rezervace termínů
– možnost přednostního vyřízení požadavků občanů se ZTP, případně s dalším omezením
– možnost požádat o službu
off-line (pouze po předchozí dohodě a na
základě oprávněného požadavku), kdy
úředníci žádost o vydání občanského průkazu pořídí a
následně předají vyhotovený doklad v místě pobytu
žadatele se zdravotním postižením nebo nemůže-li se žadatel k podání
žádosti a následnému převzetí
vyhotoveného
občanského průkazu osobně dostavit z jiných závažných dlouhodobých důvodů (jen na území
MČ Praha 13)
– informace o dokladech
připravených k převzetí najdete na www.praha13.cz→
Úřad MČ → Hotové osobní
doklady
Na odboru osobních dokladů a evidence
obyvatel nabízíme možnost uhrazení správního poplatku kromě hotovosti i
platebním terminálem. Další naší službou je zaslání informace o vyhotovení
dokladu po uvedení kontaktu na podané žádosti. Oblíbený je i dětský koutek, kde
si čas krátí nejmladší čekatelé na doklady.
Zkontrolujte si proto platnost osobních
dokladů v dostatečném předstihu – před odjezdem na dovolenou, tím předejdete případným nežádoucím potížím, ale
také před říjnovými volbami, kdy kvůli neplatnému dokladu vám
nemůže být umožněno do Senátu Parlamentu České republiky volit.